Пенсійний фонд України зробив ще один крок назустріч страхувальникам,
надаючи у відповідності до чинного законодавства України можливість
подання звітності в електронному вигляді з використанням електронно
цифрового підпису ЕЦП. Нова форма взаємовідносин дозволяє значно
економити робочий час, як страхувальників, так і працівників Пенсійного
фонду.
Скорочення часу на підготовку звітів страхувальником та
їх обробку спеціалістами Пенсійного фонду особливо важливе у зв'язку із
запровадженням Накопичувальної системи загальнообов'язкового державного
пенсійного страхування. Основою накопичувальної системи є своєчасне
надходження персоніфікованої інформації про перераховані кошти. Тобто,
йдеться про запровадження щомісячної звітності у системі
персоніфікованого обліку.
Сьогодні ми приймаємо звіти до
системи персоніфікованого обліку від страхувальників, які мають більше
5 найманих працівників, на електронних носіях. Але при цьому з
обов’язковим наданням паперового оригіналу. Обов’язковим елементом
такої схеми є візуальний контроль на співпадання електронного варіанту
з паперовим. Оригінальним є саме паперовий документ.
В
системі подання звітів в електронній формі оригіналом є електронний
документ, що надійшов від страхувальника. Цей звіт після проведення
відповідних контролів безпосередньо заноситься у базу даних. В даному
випадку спеціаліст не має права вносити в базу жодних правок. Це буде
рівноцінним внесенню правок в паперовий документ.
Порядок
подання звітів в Пенсійний фонд України в електронній формі (далі -
Порядок) був затверджений постановою Правління Пенсійного фонду України
від 19.04.2007 № 7-7 і зареєстрований в Міністерстві юстиції України
27.04.2007 під № 436/13703. Порядок визначає загальні принципи
організації інформаційного обміну і участь страхувальника в цьому
процесі.
Подання страхувальниками звітів в електронній формі
здійснюється за ініціативою страхувальника у відповідності до вимог
Порядку та чинного законодавства України. Звіт в електронній формі є
електронним документом і повинен відповідати вимогам Закону України
„Про електронні документи та електронний документообіг” від
22.05.2003р. № 851-IV.
Електронний документ в системі подання
електронних звітів, поданий відповідно до Порядку, згідно з
законодавством є оригіналом, має юридичну силу, повинен зберігатися та
може використовуватися як доказ в суді або під час розгляду спорів у
досудовому порядку.
Страхувальник, який виявив бажання подавати
електронні звіти, листом довільної форми інформує про це управління
Пенсійного фонду України в районі, де він зареєстрований як платник
страхових внесків. Для формування електронних звітів страхувальник
повинен мати:
- вихід в Інтернет;
- спеціалізоване програмне забезпечення для формування звітів;
- програмне забезпечення для накладення ЕЦП та криптографічного захисту інформації;
- дійсні посилені сертифікати відкритих ключів ЕЦП, сформовані
акредитованим центром сертифікації для посадових осіб страхувальника,
які мають право підпису звітів.